Yurtdışı Eğitim Hakkında Sıkça Sorulan Sorular - Doğru Bilinen Yanlışlar

  • edcon


Değerli öğrencilerimiz, yurtdışı eğitim hakkında sizlerden gelen ve ofislerimizdeki görüşmelerimizde en çok sorulan sorular arasından derleme yaparak cevaplarını sizlerle paylaşıyoruz. Başka bir soruya cevap arıyorsanız Bilgi İstek Formu doldurabilir veya size en yakın ofisimizden bilgi isteyebilirsiniz.

Yurt dışında lisans ve master eğitimi almak isteyen öğrencilerin temel motivasyonu nedir? Hangi destinasyonları tercih ediyorlar?

EDCON Eğitim Danışmanlık firması olarak 1996 yılından itibaren dünyanın birçok ülkesinde dil okulu, lise, sertifika programları, üniversite, yüksek lisans ve doktora programlarına her yıl 100lerce öğrenci yerleştirmesi yapmaktayız. Her bir öğrencinin farklı motivasyonu olsa da temel olan; İngilizce seviyelerini ileri seviyeye taşımak, farklı ülkelerin yaşayış tarzlarını deneyimlemek, kişisel donanımlarını arttırmak ve Türkiye’ye döndüklerinde hayallerindeki iş olanaklarına kavuşmaktır. Öğrencilerin almak istedikleri eğitim tarzı, bütçeleri tercih ettikleri destinasyonları da belirlemektedir. Fakat en popüler olan ülkeler İngiltere, İrlanda, İskoçya, Amerika, Kanada ve Avustralya olmaktadır. İngiltere’nin Türkiye’ye yakın olması, çoğu bölümde üniversite eğitiminin 3 yıl, yüksek lisans eğitiminin 1 yıl ve doktora eğitiminin 3 yıl olması, YÖK tarafından onaylı okullarının olması İngiltere’yi tercih edilen önemli ülkeler arasında ön sırada tutmaktadır. Kanada ve Avustralya’da göçmenlik imkanları öğrencilere cazip gelmekle birlikte, Amerika her zaman dünyada en popüler ülkeler arasındadır. Bununla birlikte Dünya ekonomisinin belirleyici bir unsuru haline gelmeleri nedeniyle Çin,  Malezya gibi ülkeler de son yıllarda öğrencilerin tercihleri arasına girmeye başlamıştır. İngiliz Üniversiteleri’nden bazılarının bu ülkelerde kampüsünün bulunması, bu tür ülkelerde eğitimini İngilizce almak isteyen öğrencilere olanak sağlamaktadır.

Son yıllarda öğrencilerin profilinde ve gitme amaçlarında ve destinasyonlarında bir değişiklik var mı?

Son 20 yıl içinde öğrenciler çok daha bilinçli halde, hangi ülkeyi neden istediklerini bilerek ve araştırarak danışmanlık almak istiyorlar. Bunun yanında uluslararası bir ortamda eğitim almak isteyen ama bütçesine, zamanına ve sonraki hedefine yönelik danışmanlığa ihtiyacı olan bir öğrenci kitlesi de mevcuttur. Çalışma hayatına başlamış ve yeterli tatmini sağlayamamış, alanında yükselmek için İngilizce bilgisini ilerletmeye veya yüksek lisans derecesine sahip olması gerektiğini düşünen, 30/ 40 yaş üstü öğrenci sayılarında bir artış gözlenmektedir. Teknolojinin gelişmesi ve artık eğitimin internet üzerinden yani uzaktan eğitim olarak alınabilir olması yurtdışı eğitiminin artık herkes için her yerde olabileceği anlamına gelmiştir. Ülke tercihlerinde de öğrencilerin son yıllarda önemsediği bir diğer etken ise bulundukları ülkenin göçmenlik imkanı sunması, eğitim sırasında çalışma izni ve staj imkanları gibi sebeplerdir. Bunu avantaja dönüştürmek için eğitim kurumları göçmenlik kuralları izin verdiği ölçüde öğrencilere uygun imkanlar sağlamaya çalışmaktadırlar.

İngiltere, İrlanda, İskoçya, Amerika, Kanada, Avustralya hala en popüler ülkeler olarak kalırken, daha kısıtlı bütçesi olan öğrenciler için Polonya ve Ukrayna ‘da son zamanlarda popüler hale gelmeye başlamıştır. Özellikle Polonya’da eğitim ücretinin diğer popüler ülkelere göre daha uygun olması ve aynı zamanda öğrenciye sahip olduğu vize ile Avrupa ülkeler ’in de seyahat imkanı tanıması Polonya’da dil eğitimi ya da üniversite eğitimini cazip hale getirmiştir.

Gidenler aldıkları eğitimden memnun mu?

Edcon olarak en önem verdiğimiz değerlerden birisi her öğrencinin kendine uygun okula gitmesi ve sonunda hedeflerine ulaşarak memnun kalmasıdır. Öğrencilerin memnuniyetini belirleyen farklılıklar ise genellikle; okulun Eğitim kadrosu, kütüphanesi, lokasyonu ve sonrasındaki kazanımları olmaktadır. Öğrencilerin ülke ve okullara göre farklı görüşlerini derlediğimiz web sitemizdeki referanslar sayfasından öğrencilerimizin görüşlerine ulaşabilirsiniz: 

Gidenlerin oradayken karşılaştıkları temel zorluklar nelerdir?

Karşılaşılan en temel zorluklardan bazıları; bulunduğu ülkenin diline, aksanına ve kültürel farklılıklarına alışmak olmaktadır. Fakat bahsettiğimiz ülkeler uluslararası öğrencilere açık olduğu için öğrenciler genellikle birkaç ay sonunda alışmaktadırlar. Yeni bir ortama çabuk adapte olabilen, arkadaş edinebilen öğrenciler bu süreci daha çabuk atlatabilmektedir. Bir diğer farklılık ise; Yurtdışındaki birçok ülkede öğrenciler bireysel çalışmaya yönlendirilip, araştırma yapmaları, sunum hazırlamaları, çıkarımda bulunmaları beklenirken; Türk Eğitim Sistemi, daha çok dinleme, tekrar etme ve öğrenme üzerine kurulu olduğu için akademik dönemim ilk birkaç ayı bu yeni sisteme adapte olmaları gerekli olacaktır. Çok sık rastlanmasa da okullardaki uluslararası öğrenci dengesi de önem taşımaktadır. Uluslararası öğrenci sayısının az olduğu ya da olmadığı okullarda, öğrencilerin ortama hazır olması biraz daha uzun sürebilmekte ve bu da öğrenme performanslarına yansıyabilmektedir.

Dövizdeki yükselme yurt dışı eğitim sektörünü ve öğrencileri nasıl etkiliyor?

Dövizin artması gidilecek ülkedeki okul ve yaşam maliyetlerinin Türk Lirası olarak artması demek ki bu da Türk Lirası geliri olan aileleri zorlamakta ve ülke tercihlerini etkilemektedir. Bu durumda ya uygun maliyetli ülkeler tercih edilmekte ya da yurt dışı planları bir süreliğine ertelenebilmektedir. Fakat Birleşik Krallık Ülkelerinde çoğu bölümün, diğer ülkelere göre daha kısa sürmesi maddi, manevi öğrencilere daha kısa sürede ve daha uygun şartlarda eğitimlerini bitirme olanağı sağlamaktadır. Aynı zamanda; kriz ortamlarında insanlarının eğitime yaptıkları yatırımlar kriz sonrasında daha iyi fırsatlar yakalamalarına olanak sağlamaktadır. Bunun en yaygın yolu yurt dışı dil okulu ve yüksek lisans eğitimi almaktır. Bu durumda yetişkin öğrenci sayılarında bir miktar artış olması düşünülebilir.